This site uses cookies to store information on your computer. ×

wygarniacz-zgrzeblowy

Deslagging conveyor

Wygarniacze zgrzebłowe służą do gaszenia żużla i odtransportowania go poza kocioł do innego urządzenia, pojemnika itp. Jeżeli warunki zabudowy pozwalają to wygarniacz można wydłużyć a część skośną wyprowadzić poza budynek kotłowni.

Dane techniczne:

– Szerokość wanny B = 300, 400, 500 mm, lub inne na zamówienie
– Wymiary długości części poziomej i wysokości do wysypu zależą od instalacji innych urządzeń w kotłowni
– Moc silnika napędu N = 0,55 lub 1,1 kW
– Prędkość liniowa taśmy wygarniającej 0,03 m/s
– Wyposażenie dodatkowe: pokrycie wanny osłonami z blachy, dwie sondy poziomu wody w wannie max i min, zawór spustowy wody.
Nowatorskie rozwiązania.

Wygarniacz zbudowany jest z blach tworzących konstrukcję wannową poz. 1. Najkrótsze wersje składane są z dwóch wanien łączonych kołnierzowo, dłuższe z kilku zespołów w zależności od długości. Celem jest ułatwienie demontażu wygarniacza spod kotła w przypadku remontu. Taśma wygarniająca poz. 4 składa się z łańcuchów. Zgrzebła, które usuwają żużel skręcone są z łańcuchami poprzez zamki. Zespoły wału napędowego poz. 2 i zwrotnego poz. 3 są łożyskowane ślizgowo lub tocznie ze smarowaniem. Do korpusów wału zwrotnego zamocowane są śruby napinające taśmę wygarniającą. Dno wanny, po której następuje wygarnianie, wyłożone jest wymienną blachą ślizgową. Napęd poz. 5 zainstalowany jest bezpośrednio na wale napędowym. Wygarniacze są w dwóch wersjach: jednopodłogowe i dwupodłogowe. W pierwszym typie obydwie nitki łańcuchów zanurzone są w wodzie. Górne natomiast ślizgają się po płaskownikach z materiału odpornego na ścieranie. W wykonaniu dwupodłogowym górna wanna, po której wygarnia się żużel zalana jest wodą, dołem natomiast łańcuch wraca na sucho. Ta wersja posiada wał zwrotny poz. 3 zamocowany w części pochyłej powyżej poziomu wody. Na przejściach części poziomej w skośną zainstalowane są wymienne, żeliwne ślizgi prowadzące łańcuchy. Do regulacji prędkości stosuje się przetwornicę częstotliwości. W przypadku małych ilości powstającego żużla można wprowadzić tryb pracy przerywanej, czas postoju (czuwania) ustala się na podstawie obserwacji. Ma to dwie podstawowe zalety: spada zużycie prądu i zmniejsza się zużycie części jak łańcuchy, zgrzebła, ślizgi itp.